تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

هشدار فرونشست برخی مناطق مسکونی تهران 

فرونشست بخش مسکونی جنوب تهران شامل مناطق ۱۰، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ را درگیر کرده که بیشترین کاهش ارتفاع حدود ۶۰ سانتیمتر، (سالیانه حدود ۱۲ سانتی‌متر) در منطقه ۱۸ ثبت شده است.
کد خبر: ۴۷۳۳۰

هشدار فرونشست برخی مناطق مسکونی تهران 

 به نقل از همشهری آنلاین،مدیر سامانه موقعیت یابی آنی تهران می‌گوید: فرونشست زمین، بخش مسکونی جنوب تهران را درگیر کرده است.

علی چرخ زرین مدیر سامانه موقعیت یابی آنی تهران در سازمان فاوا در گفت: در یک دوره ۱۶ ساله، دشت جنوب غربی تهران ۱۶۰ سانتی‌متر کاهش ارتفاع داشته و این یعنی در هر ماه کمی بیشتر از یک سانتی‌متر کاهش ارتفاع رخ داده است.

او در رابطه با درگیر شدن مناطق مسکونی با معضل فرونشست زمین توضیح داد: محاسبات انجام شده توسط تیم ما در بازه زمانی اسفند ۹۵ تا مرداد ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که فرونشست بخش مسکونی جنوب تهران شامل مناطق ۱۰، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ را درگیر کرده که بیشترین کاهش ارتفاع حدود ۶۰ سانتیمتر، (سالیانه حدود ۱۲ سانتی‌متر) در منطقه ۱۸ ثبت شده است.

چرخ زرین ادامه داد: چنان‌چه از خساراتی چون ایجاد ترک در ساختمان‌ها و دیوارها، کج شدن تیرهای توزیع برق و لوله‌زایی لوله‌های مدفون ابنیه آبرسانی و تخریب بعضی فونداسیون های سازه‌ها بگذریم، در تهران هیچ منطقه‌ای در وضعیت خطرناک قرار ندارد.

او در رابطه با تأثیر فرونشست بر زیرساخت‌های شهری گفت: زیرساخت‌های اساسی و شریان‌های حیاتی شهر مثل شبکه آب و فاضلاب، شبکه گاز، بزرگراه‌ها و پل‌ها، مترو و راه آهن از مواردی هستند که تحت تاثیرات خسارت‌بار فرونشست قرار دارند و هرساله با تداوم این پدیده هزینه‌های بازسازی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز